Vart ska jag gå?

2011-02-13 - 19:38:03 / 0 kommentarer ..


Vart ska jag gå, för att för en gångs skull trivas ?
Vad ska jag ta mig till, för att inte såra någon ?
Jag sitter fast, kommer ingenstans.

Det är nu jag behöver dig.
Det är du som kan hjälpa mig.
Det är bara du som bryr dig.

Jag behöver höra dina ord,
Se ditt leende.
känna din blick.
För nu vet jag inte längre vart jag är.

Jag kan vara ute på hal is.
Jag kan gå på torr mark.
Jag vet inte, för jag ser ingenting, känner mig blind.

De där orden 'du kan säga allt till mig vet du, jag stöttar dig.'
Jag grät, för att jag äntligen kände att jag inte är ensam.
Jag tog ett djupt andetag, slappnade av, kände bördan lätta.

Bara det får mig att kämpa lite till.
Att faktiskt inse att det finns någonting att kämpa för.
Du får mig alltid att tänka klart, men jag behöver dig för att klara det.

Jag är inte ensam!




Kommentarer

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: [visas bara för mig]

Bloggadress:

Skriv din kommentar här:

Trackback
  
Här kan du skriva lite om dig själv,och sätta in en profilbild!